Lukijalta (muokattu 19.5. 9:26) Arja Rekonen

Kinnula näkyviin!

Muutama päivä sitten toritapahtumaamme pysähtyi pieni eläkeläisporukka, joka oli tullut viettämään Kinnulaan muutaman päivän mökkilomaa. Keskustelu heidän kanssaan oli lupsakkaa. Eivät olleet koskaan ennen käyneet eivätkä edes kuulleetkaan Kinnulasta mitään, mökin ja paikkakunnan valinta oli ollut vähän kuin arpapeliä. Kolea keli ei näyttänyt tietenkään paikkakunnastamme sitä parasta puoltaan, ja kylmä, hiukan epäsiisti mökki ei ollut ihan vastannut odotuksia.

Hauska jutusteluhetki toivottavasti poikii sen, että he tulevat kuitenkin joskus vielä käymään Kinnulassa. Ainakin kovasti mainostimme Kinnulan laajoja mökki- ja majoituspaikkoja ja toivotimme uudelleen tervetulleeksi.

Mitä tästä tuli mieleen? Kinnulan markkinointi on lapasesta, kukapa sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse. Kotisivuista ei kukaan enää puhu, mutta visuaalisesti näyttävät kotisivut nostaisivat kiinnostuksen kuntaa kohtaan ihan eri tasolle. Majoituspalveluiden tyytyväisyyspalaute ja lomalaisten toiveet oheispalveluista olisi hyvä kartoittaa. Siitä tein pari vuotta sitten valtuustoaloitteen, että joku nuori alan opiskelija tekisi tälläisen kartoituksen esimerkiksi opinnäytetyönään. 

Kinnula on pieni paikkakunta, mutta ei meidän tarvitse olla vähäpätöinen ja näkymätön tuppukylä. Voimme  markkinoida kuntaamme pikku pitäjänä, jossa on väkeä vähän, mutta palvelut monipuoliset ja luonnon rauhaa riittävästi.